Népszerű bejegyzések

2010. február 25., csütörtök

Marokkó, előkészületek

2010.02.15.

A Ryanair fapados cég holtszezonban néha csinál akciókat, amelyek ideje alatt egy vagy öt euróért lehet venni repjegyeket. Ilyenkor a cserediákok között elindul a forródrót, hogy most van akció. Ilyenkor esténkén mindenki otthon ül és szervezkedik, hogy kivel és hova kéne menni. Ha ügyes az ember, akkor össze lehet hozni egy utat a Kanári-szigetekre négy euróért oda-vissza, vagy egy négy várost érintő Európa-túrát huszonöt euróból, mint ahogy azt néhány jó barát meg is tette. Rynair rocks!

December elején is volt egy ilyen akció, úgyhogy elkezdtem útitársakat keresni Marrakechbe. Egyértelműen ez volt az az úticél, ami a legjobban érdekelt. Az akció egy péntek éjfélig tartott. Este 11-ig még nem sikerült társat találnom, úgyhogy péntek este ¾ éjfélkor nekiálltam jegyet foglalni. Két olcsó lehetőség adódott: négy vagy tíz napra megyek. Tamás Ádám pont ekkor volt látogatóban nálunk, aminek a következménye az volt, hogy ¾ éjfélre már levertünk egy-két kalimocsot. Abban a kissé bátrabb állapotomban pedig rezzenéstelen kézzel kattintottam a tíznapos verzióra. Február 15-én irány Marokkó! Oda-vissza harminc euróért!

Decemberben még nagyobb körutazásokat terveztem, aztán ahogy fogyott a pénzem, február elején rájöttem, hogy jó ha két város bele fog férni. A készülődést nem szoktam túlzásba vinni, hát most sem vittem, lásd előző bejegyzésem. Madarászbarátaim küldtek GPS-pontokat jó madaras helyekről, átfutottam néhány tripriportot, a látnivalókról szóló infók és a térképek beszerzését az AC-buli törte meg. Az otthoni haveri bandából hárman tíz napot Valenciában vendégeskedtek, emiatt is csak csökkent a költségvetésem. Rájöttem, hogy összesen 100 euróm van a tíznapos túrára, mart ha a maradék 35 eurómat is elverem, akkor eg cent nélkül érek vissza Valenciába.

Tehát a feladat adott: száz euróból úgy kihozni tíz napot Marokkóban, hogy legyen benne madarászás is meg kultúra is és éhen sem kéne halni közben. Amikor madarászokkal megyek külföldre, csak akkor foglalkozunk a nevezetességekkel, ha egy adott madárfajt csak ott lehet megfigyelni. Mindent jó fajt Marrokóban úgyse lehet tíz nap alatt behozni, úgyhogy íme a terv. Ultrakisköltségvetésű útiterv nélküli kirándulás élménymadarászattal és kulturálódással. Meglátjuk mi sül ki belőle.