Népszerű bejegyzések

2009. október 18., vasárnap

Madaras: biciklis limikólázás



2009.10.17.

A tegnapi buli miatt csak kora délután indultam neki madarászni bringával. Tudtam, hogy a hely, ahova megyek, csak 25 km-re van, ami nem sok, de visszafele rájöttem, hogy a 25 km-t kétszer kell megtenni, oda és vissza. Kicsit lefáradtam.

A mostani célpont az el Palmar körüli rizsföldek voltak. Úgy néz ki ez a terület majdnem, mint az apaji árasztás, csak épp sokkal nagyobb. Emiatt a madarak is jobban szét vannak szóródva. Néha egész komoly távolságot kell megtenni, hogy rátalálj egy csapat madárra. Ideális partimadaras élőhelyek vannak kilométereken keresztül és nincs annyi madár, hogy mindenhova jusson. Több csapat repült át fölöttem, de aztán eltűntek a messzeségben. Nagyon jó fények voltak végig és végül egész jó kis partimadarakat is láttam, tehát nagyon élveztem a délutánt. A megfigyelt jobb fajok:

szerecsensirály (egyáltalán nem gyakori itt, ez volt a második vagy harmadik alkalom hogy láttam)

sarki, temminck, apró, havasi pufi

törpesas

korallsirály

rengeteg gólyatöcs

kék fú (itt tényleg elég sok kék fú van, és néha kint páváznak a rizsföld közepén, ezért könnyű jól látni őket)